Resne težave resnih rekreativcev – koleno

maj 17

Pozdravljeni,

Redno berem revijo Doktor in tudi sama imam vprašanje za ortopeda.

Sem rekreativna športnica sredi petdesetih in zadnja leta začenjam čutiti posledice let morda napačnih tehnik oziroma napačnega pristopa k športnim dejavnostim.

Prve težave – boleče koleno, oteklina na zunanji strani – sem pridelala točno pred tremi leti na prvem kolesarskem maratonu v sezoni, nadgradila pa z dvema padcema. Enega pred dvema letoma s tekom po zahtevnejšem terenu, drugega s kolesom lani. Oteklina se je sicer zmanjšala, vendar je ves čas bolj ali manj prisotna. Po daljši aktivnosti ne zmorem gor ali dol po stopnicah, zato sem letos opravila tudi magnetno resonanco kolena. Na izvidu piše: izrazito nehomogene strukture na lateralni faseti, vsaj dve fisuri do polovice debeline hrustanca, manjši izliv, ACL nekoliko tanjša v tibijalnem delu, v srednji tretjini razlistana, MM, LM strukturne spremembe …

Občasno imam manjše bolečine oziroma težave med aktivnostjo tudi s pogačico leve noge; desno koleno je problematično bolj v zunanjem delu sklepa.

Verjamem, da gre za bolj ali manj starostne spremembe. Ker pa ne želim počivati, bi rada predvsem vedela, kaj smem, kaj lahko, kaj moram ali česa ne smem. Koleno mi je zelo pomembno, saj pretečem do 30 kilometrov tedensko (1 do 2 polmaratona v letu) in od pomladi prekolesarim vsaj 50 kilometrov na teden (2 do 3 maratone v letu), pozimi smučam  tudi izven prog.

Prijatelji rekreativci so mi svetovali jemanje glukozamina, sama pa nisem pristašinja dodatkov in podobnega. Kaj menite vi?

Verjetno bi dobila bolj natančen odgovor, če bi vam lahko poslala CD MR-pregleda kolena.

Upam na vaš hiter odgovor in vam želim vse dobro pri ustvarjanju revije.

Bibiana, Ljubljana

 

ODGOVOR:

Spoštovana gospa Bibiana,

Gre za manjše, čeprav neprijetne spremembe tako na hrustancu pogačice kot meniskusih. Spremembe na hrustancu so degenerativne narave, in to blažje stopnje, tako da kirurški poseg ni potreben.

Vsekakor so najpomembnejše redne izometrične vaje (ob iztegnjenem kolenu ali le delno pokrčenem kolenu) za stegenske mišice, predvsem za štiriglavo stegensko mišico (kvadriceps), odsvetujem daljše skrčene položaje kolena (klečanje, čepenje, tudi sedenje s pokrčenimi koleni), od športov priporočam predvsem kolesarjenje. Glede teka – ne po asfaltu, predlagam kakovostne in dobro blažene copate, močno pa odsvetujem tek navzdol, tudi po krajših klancih. Ob akutni razdraženosti svetujem masažo z ledom.

Glede glukozamina – študije so pokazale, da nima nobenega objektivno dokazljivega učinka (ima pa učinek placebo), tako da ga bolnikom ne svetujem oziroma priporočam.

Seveda se lahko za natančnejše mnenje z izvidom oglasite v naši ambulanti.

 

Srečno.

 

Prebrano 1601 krat Nazadnje urejano na 0, 17.05.2015 09:31
NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
 
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112