Sladkorna in sprememba vseh navad

mar 28

Pozdravljeni!

Sem sladkorni bolnik in imam težave z nihanjem sladkorja. Rad dobro in veliko jem, pogosto imam občutek volčje lakote. Najbolj mi teknejo ogljikovi hidrati, še posebno kruh, pecivo in piškoti ter krompir v vseh oblikah.

Po obrokih se vselej počutim utrujeno in zaspano, po kosilu bi se najraje ulegel na kavč in spal do večerje. Hvaležen bom vašega nasveta o tem, kako naj premagam svojo utrujenost.

S spoštovanjem, Jože iz Celja

 

ODGOVOR:

Spoštovani gospod Jože!

Ogljikovi hidrati (kruh, krompir, piškoti) so najhitrejši vir energije in se hitro spremenijo v glukozo. Če jih je preveč, to povzroči nihanje krvnega sladkorja oziroma glukoze v krvi in je s tem presnova preobremenjena – posledično ste utrujeni. Da krvni sladkor manj zaniha, prehrani dodajte vlaknine in beljakovine. Beljakovine spodbujajo izločanje hormonov, ki zavirajo preburno razgradnjo sladkorja v glukozo, zato bi morali beljakovine (meso, skuta, manj mastni siri, ribe …) uživati ob vsakem obroku. Če dodamo še vlaknine, bo proces razgradnje še enakomernejši. Na primer: če zaužijemo obrok testenin samo s paradižnikovo omako, se bo raven sladkorja v krvi naglo dvignila, a tudi hitro spet padla. Ko krvni sladkor ponovno pade, vam zbudi hudo lakoto. Če je poleg še nekaj koščkov mesa, rib, tofuja ali stročjega fižola z vlakninami, bo proces spreminjanja sladkorja počasnejši.

Inzulin se tvori in sprošča normalno, če uživamo zmerne količine ogljikovih hidratov, dovolj živil, ki vsebujejo vitamin B3 (ribe, belo perutninsko meso, suhe slive, jetra, arašidi, jajca, pivski kvas …) in mineral krom (zelje, brokoli, ohrovt, brstični ohrovt, fižol, grah, oreščki, polnovredno žito, pivski kvas); krom namreč veže inzulin na inzulinske receptorje v celični membrani. Krom je tudi sestavni del glukoznega tolerančnega faktorja; še bolj učinkovit bo, če bosta v prehrani še aminokislini glicin in glutamin (pistacije in sirotka). V nasprotnem primeru se trebušna slinavka preveč izčrpa in obremeni.

Poseben poudarek v prehrani pri sladkorni bolezni je na UREJENI PREHRANI:

  • Celodnevno prehrano razdelite na 4–5 obrokov, ki morajo biti enakomerno razdeljeni, da ni presnova naenkrat preveč obremenjena.
  • Hrana naj vsebuje veliko vlaknin (graham kruh, neoluščen riž, polnozrnate testenine).
  • Hrana naj bo pretežno pripravljena doma – cvrtje se popolnoma odsvetuje.
  • Uživajte v zmernosti.
  • Ne pustite se zavesti napisom zdravo, brez holesterola, brez maščob …
  • Uživajte čim bolj svežo in naravno hrano.
  • Izpustite dodajanje sladkorja v kavo ali čaj.
  • Uživajte manj mastne, manj slane in manj sladke hrane.
  • Odsvetuje se sladke pijače, sadni jogurt, izdelke z dodanim sladkorjem (koruzni kosmiči, sladice …)

 

Upam, da vam bodo nasveti pomagali k bolje urejeni sladkorni bolezni ter k boljši kakovosti življenja.


Vprašanja nam lahko pošljete na: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Prebrano 332 krat
NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112