Spomladanska utrujenost

mar 09

Skupek pestrih občutkov, ki ga imenujemo spomladanska utrujenost, je zelo pogost. Različni ljudje jo doživljamo različno. Za nekatere je utrujenost lahko celo prijetna in hkrati izgovor za popoldansko poležavanje, večinoma pa so nam ti občutki neprijetni in bi se jih radi znebili. Občutki se pričnejo pojavljati zgodaj spomladi in večinoma minejo, ko se konča spomladansko deževje.

spomladanska utrujenostSpomladanska utrujenost ni medicinska diagnoza in sama po sebi ne sodi med zdravstvene težave. Vzroki zanjo so različni. Najpomembnejši je zagotovo pomanjkanje telesne aktivnosti in s tem zmanjšanje telesne kondicije v zimskem času, zato jo bistveno manj (ali sploh ne) občutijo tisti, ki so pozimi zelo aktivni in se radi ukvarjajo z zimskimi športi. Pomembna sta še naveličanost zaradi slabega, turobnega vremena in pomanjkanje svežega sadja ter zelenjave v prehrani ter posledično zmanjšan vnos predvsem vitamina C.

Večina pogreša toploto sonca in sončno svetlobo, kar je pomemben psihološki dejavnik. Obstaja še več dodatnih dejavnikov, ki vsak zase pripomorejo k občutku utrujenosti. Manj izrazita je, paradoksno, pri tistih, ki imajo težje kronične bolezni, saj imajo podobne težave prek vsega leta in so te manj sezonsko izražene.

Kako preprečiti spomladansko utrujenost

Glede na to, da so vzroki za njen nastanek bolj ali manj znani, lahko spomladansko utrujenost uspešno preprečimo. Najpomembnejše je, da ne zmanjšamo redne telesne aktivnosti, ko se lepo jesensko vreme poslabša in prevesi v turobno deževno sivino. Večina aktivnosti na prostem sicer res ne pride v poštev, je pa zato pomembno najti nadomestila v domačem okolju. Primerna so sobna kolesa, eliptični trenažerji, stepperji, tekoči trakovi, enostavna sobna aerobika. Za vsakogar se najde nekaj, potrebno je imeti le nekaj motivacije, dobre volje in vztrajnosti. Res je, da je rekreacija med štirimi stenami, v nasprotju s tisto v zunanjem okolju, razmeroma dolgočasna, a zato ni nič manj zdrava. Pomanjkanje sveže sezonske zelenjave in sadja je v zadnjem času zaradi široke ponudbe v trgovinah nekoliko manjši problem, kot je bil včasih. Kljub temu pa zaradi navad iz preteklosti pozimi mnogi uživajo težjo, enolično, energijsko gostejšo hrano in manj zelenjave ter sadja.

Za tiste, ki jim je to navado težko spremeniti, so koristni razni vitaminski pripravki, bodisi v obliki vitaminskih napitkov, sokov ali multivitaminskih tablet. Najenostavnejši način za svež in okusen vitaminski napitek je sok iz sveže stisnjenih pomaranč; alternativa za tiste, ki agrumov ne marajo, je sok iz svežega korenja. Vse našteto je hkrati »zdravilo« za že prisotno spomladansko utrujenost.

Kaj ni značilno

spomladanska utrujenost dr svetujeKadar je utrujenost tako izrazita, da kvari kakovost življenja, in se ji pridružijo tudi druge težave, na primer nespečnost, naraščanje telesne teže ali hujšanje, brezvoljnost, žalost, močan nemir, tesnoba ali bolečine, potem je smotrn obisk zdravnika, saj gre morda za simptome bolezni, najpogosteje depresije, ki sama po sebi sicer ni nevarna, je pa kronična in v nasprotju s spomladansko utrujenostjo močno slabša kakovost življenja. Pogoste so še težave s ščitnico in anemije, ki se jih da, tako kot tudi depresijo, dobro in učinkovito zdraviti.

NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112