Trendi v estetski kirurgiji

feb 18

Začasni trend in večna klasika. Trend je nasprotje klasiki, torej nekaj, kar je moderno zgolj omejeni čas, zato ga le redki preživijo in postanejo večna klasika. Toda medtem ko lahko dolgo in košato brado ukrotimo s škarjami, ko pride iz mode, ter široke hlače preprosto pospravimo na dno omare, ko postanejo le še smešen ostanek mode preteklih let, trendi estetske kirurgije ostanejo z nami za vedno.

V estetski kirurgiji lahko slepo sledimo trendom le v virtualnem svetu, svetu brez bolečin, krvi in brazgotin. Svetu, kjer lahko ponesrečene ideje posameznikov odpravimo z enim samim klikom. V resničnem svetu estetske kirurgije pa štejejo poglobljena in celostna obravnava, telesna skladnost, gladke linije, proporci, skriti rezi, natančnost, nežno ravnanje s tkivi in zdrav razum.

Čeprav je med modno in modro odločitvijo razlika le v eni sami črki, so njune posledice lahko vesolja narazen. Trendi v estetski kirurgiji morajo temeljiti na dobro premišljenih in znanstveno podprtih izsledkih sodobne medicine ter resničnih potrebah ljudi. Drugače lahko kot pomembna kirurška panoga že v bližnji prihodnosti postane zgolj bleda senca medicinske znanosti.

doktor24 22 estetika 1

Tudi sledenje trendom je trend

Zelo pomembno preprosto in vendarle nekoliko kruto dejstvo je: ko osvajamo nove trende, je vedno pametno vedeti, da smo v tej bitki le vojaki, ki jim povelja, kam in kako je modno usmeriti svoj okus, dajejo generali iz okolice. Naši možgani so zanimiv, svojevrsten in kompleksen sistem, ki na zapletene načine dojema lepo in je pri tem zelo dojemljiv za vplive vseh vrst. Danes poznamo orodja, ki sprožijo trende in nam določijo glasbeni okus, najljubši okus pijače, trendi narekujejo, katero igračo kupiti, barvo vozila, obliko, material in barvo očal, pričesko, obliko brkov, tip telefona, počitnice, spodnje hlače, gospodinjski aparat. Orodja, ki nas programirajo. Tako je zanimivo, da je tudi zanimanje za trende pravzaprav le svojevrsten trend. Šele v zadnji tretjini 20. stoletja sta beseda trend in zanimanje zanje na splošno postala del našega vsakdanjika. Za to je odgovorna predvsem modna industrija, ki je začela v tem času besedo (pogosteje) uporabljati. Z njo so oznanjali spremembe pri konkurenčnih ali vodilnih modnih oblikovalcih oziroma spremembe okusa množic, ki so jim namenjeni njihovi izdelki. Tu se pomen besede trend približa izrazu priljubljeno oziroma modno.

Estetska kirurgija med znanostjo in marketingom

Trendi prihajajo od vsepovsod in prodirajo na vsa področja življenja, tudi estetske kirurgije. Po eni strani je napredek vedno dobrodošel v vseh panogah medicine, tudi v estetski kirurgiji, kjer je nujno, da se strokovnjaki nenehno izobražujemo in nadgrajujemo svoje znanje, tehnike, veščine. Toda kakovostnega in resničnega napredka ne smemo enačiti s preprosto težnjo trendov po principu: kaj se splača in ne škoduje. Številni estetski kirurgi po svetu (pre)hitro sprejemajo in soustvarjajo trende, ki jih ponuja estetska industrija in nimajo kaj dosti skupnega s kakovostnim napredkom.

Pred tem si ne vzamejo časa za poglobljen razmislek o dolgoročnih posledicah in ne podvomijo o pravilnosti teorij, na katerih novosti temeljijo. Pogosto ne prisluhnejo ljudem, ne analizirajo osnovnega problema, ki se lahko skriva v telesnih oblikah in proporcih ter (ali) psihičnem stanju posameznika. Preprosto ukalupljajo ljudi po enakih principih z enako kirurško tehniko in enakimi materiali. Že preprosto povečanje ustnic ali blokada dinamičnih gub s toksinom botulinom zahteva natančen pogovor o željah posameznika, poglobljeno analizo anatomskih danosti (obliko, prostornino, položaj obraznih mišic) in individualno obravnavo. Ker razen enojajčnih dvojčkov dve osebi nikoli nista enaki, mora biti tudi pristop pri vsakem posamezniku drugačen. Sicer lahko vsakdo hitro prepozna izdelek nekega kirurga in ne lepote ter svežine posameznika.

Po posegu je zunanjost spremenjena, ni pa vedno ustrezno spremenjena, lepša. Trije mililitri polnila, ki ga vbrizgamo v velike ustnice starejše osebe, lahko lepo poudarijo obliko, diskretno dajo polnost ustnicam in zgladijo gubice. Enak postopek pri mlajši osebi z majhnimi ustnicami pa lahko povzroči grotesken videz obraza. Podobno je pri povečanju dojk ali preoblikovanju nosu. O tem sem se prepričal na pomembnem mednarodnem kongresu estetske kirurgije, ko je priznani nemški estetski kirurg prikazal svojo kirurško tehniko in rezultate. Pokazal je na desetine popravljenih nosov in dojk, prav vsi pa so bili enaki. Enake oblike, enaki koti, enak položaj ne glede na velikost in obliko obraza ali prsnega koša. Ljudje so bili spremenjeni, le redki med njimi pa so bili spremenjeni in lepši.

Že leta 2008 smo želeli preveriti strokovno ustreznost prispevkov z medicinsko vsebino v tiskanih medijih, namenjenih laičnim bralcem. Raziskava je pokazala, da pri dobri tretjini člankov ni bilo navedenega avtorja, pri 82 odstotkih ni bilo navedenih nobenih virov. Izkazalo se je, da je oglaševanje v člankih povezano z večjo pogostostjo napak s stališča strokovne ustreznosti in zavajajočih oziroma pomanjkljivih podatkov, ki včasih lahko pomenijo tudi za zdravje škodljivo informacijo. Treba je dvigniti raven kakovosti medicinskih informacij, dostopnih laičnim bralcem, in s tem zavarovati morebitne bolnike in potrošnike zdravstvenih storitev in pripravkov.« Nabor kakovostnih informacij, ki vam pomagajo pri pomembnih odločitvah, lahko najdete v knjigi.

NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112