Poškodbe poleti

jul 12

Sezona sonca, visokih temperatur in dopustov nam ponavadi omogoča nekaj več časa za druženje, zabavo in rekreacijo.

poskodbe 50 1Številni se bodo odpravili na morje, povlekli na plan zaprašena kolesa in motorje, se lotili planinarjenja ali pa bodo skušali s preživljanjem časa na igriščih nadomestiti pomanjkanje telesne aktivnosti skozi leto. Ravno ta pretirana zagretost lahko vodi v poškodbe in nevšečnosti, ki se občasno končajo z obiskom urgence. Našteli bomo nekaj najpogostejših vzrokov za obisk zdravnika v poletnih mesecih in podali nasvete, kako se temu izogniti.

Poškodbe na igriščih

Poleti bodo zasedena vsa teniška, nogometna in košarkarska igrišča. Nategi in zvini tetiv ter mišic bodo pogostejši pri tistih, ki sicer niso navajeni takih obremenitev. Tipično so to moški srednjih let, ki se brez ogrevanja pri igri pridružijo najstnikom. V ambulanti oziroma na urgenci se oglasijo, ker so ob doskoku začutili nenaden pok in bolečino za petnico, zaradi katere zdaj ne morejo več hoditi. Ponavadi se izkaže, da je prišlo do poškodbe ahilove tetive. Prav tako jim ob naglem zaviranju ali nerodnem preskakovanju nasprotnikovih nog hitro spodnese stopalo, zato so zvini in poškodbe kolenskih vezi ali meniskusov neizbežne.

Če želite tovrstne poškodbe preprečiti, vedno predhodno ogrejte mišice. Bodite redno telesno aktivni in okrepite stegenske mišice (počepi, izpadni koraki). Po treningu ne pozabite na raztezanje. Če ste zamudili čas za priprave, se zavedajte svojih omejitev in prilagodite aktivnost svojim sposobnostim.

Tenisači in golfisti bodo zaradi ponavljajočih se gibov verjetneje utrpeli vnetje vezi na komolcu (epikondilitis). Značilne so oteklina, bolečina in rdečina na notranji (golf) ali zunanji strani komolca (tenis). Potrebni bodo počitek, hlajenje in jemanje nesteroidnega zdravila. V nekaterih primerih je bolečina tako huda in dolgotrajna, da je potrebna tudi lokalna protivnetna injekcija. Vnetje se najpogosteje pojavi ob pretirani obremenitvi. Dodatna razloga, ki pripomoreta k nastanku težav, sta še nepravilna tehnika in neprimerna oprema. Če ste rekreativni igralec tenisa, izberite lopar, ki je primeren za vas in ne za profesionalca. Ta bo ublažil udarce in ob slabši tehniki dovolil več manevrskega prostora brez večjih posledic.

V prometu

Padci z motorji, kolesi, rolkami, skiroji in rolerji se lahko hitro končajo tudi z resnejšo poškodbo glave oziroma hrbtenice. Zaščitna oprema, obleka in čelada vam lahko rešijo življenje. V prometu računajte predvsem nase. Prednost vam ob naletu težjega vozila ne bo v veliko pomoč.

Skoki

poskodbe 50 2Skoki v vodo in na trampolinu se žal prevečkrat končajo z obiskom urgence. Skakalcem svetujemo, naj vedno preverijo globino vode in vrsto dna. Ne skačite na glavo, če niste vešči. Trampolina naj ne uporabljajo težje osebe, kot je predpisana nosilnost. Naenkrat naj ga uporablja le en posameznik in skakanje naj vedno nadzoruje odrasla oseba. Pri otrocih pogosto vidimo poškodbe zapestij, gležnjev in celo vratne hrbtenice. Trampolin se ponekod uporablja za treninge mišične moči in vzdražljivosti, vendar se vaje izvaja pod vodstvom usposobljenega trenerja. Zadnje študije se pokazale, da redno oziroma dolgotrajno poskakovanje na trampolinu lahko povzroči oslabelost in poškodbe mišic medeničnega dna, kar vodi v urinsko inkontinenco. Razlika med preskakovanjem kolebnice in uporabo trampolina je, da vas doskok na trdo podlago prisili, da stisnete zadnjico in trebuh, saj je sicer preveč neprijetno. Pri trampolinu morate to delati zavestno, sicer si delate več škode kot koristi.

V primeru suma na poškodbo glave ali hrbtenice takoj pokličite nujno medicinsko pomoč! Poškodovanca ne premikajte, če ni nujno potrebno (nevarnost naleta, ogenj, oživljanje …). Ustavite vidne krvavitve in previdno imobilizirajte poškodovane ude (vedno z varovanjem hrbtenice). Ob premikanju morajo sodelovati najmanj štiri osebe. Ne pozabite, da je v prometu in športu alkohol vaš največji sovražnik.

Praske in vreznine

Sperite rano z vodo in milom, ustavite krvavitev s pritiskom na rano prek gaze. Večjih zagozdenih predmetov ne odstranjujte sami. Če ne gre le za prasko, obiščite zdravnika. Preverite svoj status cepljenosti proti tetanusu.

Prva pomoč pri zvinih, nategih in zlomih

HLADITE (Večkrat na dan, približno vsako uro po deset minut oziroma do zmanjšanja bolečine.) Če uporabljate led oziroma gelnate blazinice, jih polagajte na kožo vedno prek blaga.

IMOBILIZIRAJTE (Poškodovano okončino povijte tako, da se sklep nad in pod mestom poškodbe ne premika.)

POČIVAJTE (Dokler čutite bolečino.)

ELEVACIJA (Dvig okončine nad raven srca.)

Na mestu bolečine lahko uporabite lokalni analgetik (gel, kremo, obliž) ali zaužijete paracetamol oziroma nesteroidni antirevmatik – po posvetu z izbranim zdravnikom. Če bolečina vztraja ali okončine ne morete uporabljati, takoj poiščite zdravniško pomoč.

NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112