Kako je dobro! Samo še en grižljajček …

jan 21

Prazniki so za številne precej stresni in naporni iz več razlogov. Poleg tega, da je treba obiskati sorodstvo, moramo preživeti tudi obilico jedače in pijače, ki je večinoma precej težja od tiste, ki smo je vajeni vsakodnevno. Po preobilici pečenega mesa, prilog in sladic ter (pre)veliki količini alkohola moramo telesu nakloniti nekaj oddiha.

Ponovoletna borba s kilogrami

zdravo 55 1Preobilica hrane, pijače in alkohola, večinoma povezana tudi s pomanjkanjem gibanja, nas naredi utrujene in okorne (seveda je ob tem skoraj neizogibno, da pridobimo tudi telesno težo, kar še dodatno pripomore k slabemu počutju). Telesu moramo zato pomagati. Najpomembnejši način ni prehranski – potrebna je redna vsakodnevna aktivnost. Običajna dobra stara hoja – sprehod – povsem zadošča. Pojdimo ven, na svež zrak. Ne glede na to, kakšno je vreme. Vsak, ki ni gibalno oviran, bi moral vsakodnevno hoditi vsaj eno uro. Hitrost je – jasno – odvisna od zmogljivosti in pravzaprav ni ključnega pomena. S hojo pospešimo prebavo in presnovne procese, o tem, kako hoja koristi »glavi« oziroma čustvenemu stanju, bi prav tako lahko napisal cele romane.

Diete in posti

Glede prehrane je več možnosti. Vse tako ali drugače pomenijo – samoumevno –, da moramo precej zmanjšati količino zaužite hrane. Dieta in post se med sabo precej razlikujeta, tudi glede tega, kako vplivata na organizem. Klasičen post močno (pozitivno) vpliva na psiho in ga večina opisuje z besedami, ki se še najbolj približajo religiozni izkušnji. Dolgotrajen post ni za vsakogar in ga zategadelj ne svetujem na splošno. Kratkotrajni post – dan ali dva – je nekaj povsem drugega.

Dan ali dva ne jesti prav ničesar in piti samo vodo pravzaprav sploh ni tako težko, kot si večina predstavlja. Tak post je koristen za vsakogar, le diabetiki morajo ob tem prilagoditi odmerke zdravil oziroma jih sploh ne vzeti (zato je pred postom smiseln posvet z osebnim zdravnikom). Glavna ovira za post je v glavi, ki zahteva hrano, zato se številni raje zatekajo k nadomestku, ki ga ljubkovalno imenujemo sadni dan. Kot pove že ime, na tak dan jemo samo sadje (ki naj ne bo banana, saj vsebuje preveč sladkorja). Tovrstno čiščenje telesa je zdravo in koristno, poleg tega pa dobro vpliva na počutje. Težko ga prenesejo samo tisti, ki fizično delajo, saj njihovo telo vsakodnevno zahteva več energije.

Kaj pa očiščevalna dieta?

Očiščevalne diete oziroma popularno »razstrupljanje telesa« so poglavje zase. V pravem toksikološkem pomenu se telo sproti vsakodnevno razstruplja samo in kakšne posebne pomoči pri tem ne potrebuje. Določenih snovi telo ne more izločiti, zato se v njem kopičijo (ne le v jetrih, temveč tudi v drugih tkivih) in na to ne moremo vplivati na noben način. To, kar čutimo po pretiravanju s hrano, nima z zastrupitvijo pravzaprav nič skupnega.

Kakorkoli že, po pretiravanju, ki si ga večina privošči med prazniki, je modro narediti pavzo in očiščevalna dieta je smiselna alternativa postu. Najlažje se je očistiti s tekočo hrano. Za nekaj dni se preprosto odpovemo trdi hrani in večinoma uživamo sadne sokove ter lahke zelenjavne juhe. Na ta način temeljito in učinkovito spraznimo prebavila, kar ugodno vpliva na občutek polnosti in zabasanosti. Na ta način je pomembno zmanjšan tudi vnos kalorij in se zato nekoliko zmanjša telesna teža.

Zakaj je dobra sarma?

Vse zapisano niso neka nova spoznanja. Sarme ali kisla juha oziroma razne jedi z zeljem, ki so pogosto tradicionalne po praznikih, so pravzaprav namenjene pospeševanju prebave in pripomorejo, da se prebavila čim prej izpraznijo. Vse drugo je pravzaprav samo nadgradnja. Nekaj hoje in kratek post ali očiščevanje s tekočo hrano je najzanesljivejši način, kako po prazničnem pretiravanju telesu povrniti čilost in izboljšati splošno počutje.

NAČIN PLAČILA
Gotovina
Kartica Prve zdravstvene asistence (pregledi po pogodbi)
Plačilne kartice
maestorikona diners 12mcVisa 04moneta top logo
Nakup na obroke
za imetnike NLB Plačilnih kartic MasterCard, Zlati Mastercard,
Visa in Karanta (ne velja za posojilni kartici)
Več …
HIŠNI ZDRAVNIK
24 ur vsak dan
Zdravniška linija in obisk na domu
T: 080 8112